Emmy | Data: Vineri, 19 Aprilie 2013, 14.23.12 | Mesaj # 1 |
Generalisim
Grup: Administratori
Mesaje: 26
Status: Offline
| Promovarea site-urilor
In general, pe Internet se folosesc urmatoarele mijloace de promovare: _ utilizarea motoarelor de cautare, prin introducerea site-ului in baza lor de date; _ folosirea de metatag-uri in paginile site-ului; _ diverse tehnici de analiza a profilului utilizatorului (de exemplu Cookies); _ tehnici de promovare de tip marketing direct, prin utilizarea de alte site-uri. Promovarea paginilor Web – tehnici Promovarea site-ului nu inseamna numai a inscrie site-ul in cat mai multe motoare de cautare ci si o actiune complexa de pregatire si dezvoltare.
Evident, in perioada actuala presupunem ca nu mai exista organizatii care nu au un site (h.a.).
Promovarea site-urilor
Activitatile premergatoare
Sunt cele care se refera la informatiile continute de site-ul ce urmeaza sa fie promovat. Aceste activitati se refera la includerea anumitor informatii in site dar si la modul de interactiune cu vizitatorii dupa cum urmeaza:
_ Stabilirea de legaturi (hyperlink) cu paginile care ofera ajutor, ceea ce nu numai ca impulsioneaza traficul ci asigura si o mai mare accesibilitate.
_ Utilizarea de semne de carte (bookmark sau favorites), care ii ajuta pe utilizatori sa revina cu mai multa usurinta la site. Cel mai simplu mod este de a-l invita pe utilizator sa apese o anumita tasta pentru a memora in browser adresa site-ului si a o accesa cu un simplu clic.
_ Distributia prin mass media a adresei site-ului, inclusiv a adresei de e-mail.
_ Utilizarea de cuvinte cheie in descrierea site-ului (a se vedea META Tag).
_ Utilizarea grupurilor de stiri (Newsgroups) prin inscrierea in acestea de articole referitoare la site.
_ Schimbarea si actualizarea periodica a informatiilor din site, precum si intretinerea unei pagini de noutati (What's New).
META Tag-uri META Tags sunt cuvinte cheie (reprezentative, definitorii pentru site) care sunt incluse in antetul paginei, ceea ce ofera o imagine despre continutul site-ului. Aceste cuvinte sunt incluse in indexul majoritatii motoarelor de cautare ce vor oferi o legatura cu site-ul (de obicei, daca motoarele de cautare nu gasesc aceste cuvinte cheie, ele vor crea acest index pe baza primelor 100 de cuvinte din site).
_ Exemplu - Utilizarea unei legaturi grafice (un icon) pentru Internet Explorer. Cand Internet Explorer ajunge la un site, cauta un icon implicit care este asociat cu site-ul. Acest icon are dimensiunea de 16x16 pixeli si in mod obisnuit se numeste 'favicon.ico' localizata pe server in directorul radacina. Daca nu exista accesul la directorul radacina, se poate utiliza totusi acest icon prin stabilirea unui link in antetul fiecarei pagini a site-ului cu stabilirea caii unde se gaseste icon-ul. Exemplu de Metatag:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <HTML><HEAD>
<TITLE>Legaturi, ASE</TITLE> <META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso- 8859-1"> <META name="Keywords" content="test"> <META name="Description" content="Descriere"> <META name="Author" content="Bogdan"> <META name="Copyright" content="ASE"> <META name="Rating" content="General"> <META name="Robots" content="All"> </HEAD> Exemple de antet de document (DOCUMENT HEAD) <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN"> <HTML><HEAD> <TITLE>PAGE_NAME, ASE Bucuresti</TITLE> <META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso- 8859-1"> <META name="Keywords" content="PAGE_KEY_WORDS, cuvinte cheie"> <META name="Description" content="PAGE_DESCRIPTION"> <META name="Author" content="WEB_EDITOR"> <META name="Copyright" content="Autorul"> <META name="Rating" content="General"> <META name="Robots" content="All"> </HEAD>
Explicatii asupra termenilor folositi DOCTYPE Declara tipul si nivelul de compatibilitate. TITLE Reprezinta titlul paginii. CONTENT-TYPE Se refera la setul de caractere de litera utilizate. KEYWORDS Reprezinta cuvintele cheie care vor fi separate prin virgula. DESCRIPTION Arata o scurta descriere a site-ului. AUTHOR Indica autorul site-ului. COPYRIGHT Indica numele proprietarului site-ului, iar daca continutul este disponibil gratis acest aspect trebuie mentionat explicit. RATING Se refera la targetul site-ului (utilizatorii vizati prin scopul site-ului).
ROBOTS Asigura posibilitatea ca site-ul sa fie indexat sau nu de motoarele de cautare sau in ce masura sa se faca acest lucru. ALL - indexeaza pagina si urmareste legaturile NONE - nu indexeaza pagina si nu urmareste legaturile INDEX, NOFOLLOW - indexeaza pagina, dar nu urmareste legaturile NOINDEX, FOLLOW - nu indexeaza pagina, dar urmareste legaturile
Banner-ele – cele mai utilizate mijloace de promovare Banner-ele reprezinta cel mai frecvent (si, de multe ori, cel mai facil) mijloc de promovare utilizat pe Internet. Din acest motiv, acestea sunt de cele mai multe ori agasante.
Banner-ele sau benzile se pot clasifica dupa: 1. gradul de miscare; 2. format-ul si soft-ul de construire; 3. obiectivul de comunicare.
1. Gradul de miscare In functie de gradul miscare, se pot evidentia:
1.1 banner-ele pasive;
1.2 banner-ele active;
1.3 banner-ele interactive.
1.1 Banner-ele pasive sunt primele care au aparut pe Internet si seamana foarte mult cu cele folosite in presa sau pe strada. Primul banner a aparut pe site-ul Hot Wired la data de 27 oct. 1994 si a avut un succes incontestabil. Acest tip de banner prezinta pe de-o parte avantajul unei dimensiuni foarte reduse, ceea ce face sa se incarce foarte rapid (tinand seama si de faptul ca utilizatorul sta un timp foarte redus pe site), iar pe de alta parte sunt foarte usor de creat.
1.2 Banner-ele active sunt cele de tip Rich Media care utilizeaza imagini animate, sunete sau video. Tipul cel mai simplu de grafic activ este cel cunoscut sub denumirea de GIF animat (un tip de fisier special, alcatuit dintr-o serie de imagini, care sunt rulate cu o anume viteza, ceea ce creeaza senzatia de miscare). In prezent, au aparut tehnici mai elaborate cum ar fi Java Scripts, Streaming Audio sau Flash. Evident, acest tip de bannere sunt mai eficiente, deoarece atrag atentia si suscita interesul mai pregnant. Acest tip de bannere au ca dezavantaj faptul ca se incarca mai greu si se remarca in prezent tendinta de a comprima cat mai multe informatii (text, imagini, sunete) intr-o dimensiune a fisierului cat mai redusa si sa ocupe un spatiu cat mai mare pe ecran.
1.3 Banner-ele interactive nu sunt deosebite de cele pasive sau active, dar prezinta particularitatea ca apar ca un raspuns la profilul utilizatorului, fiind o categorie integrata in cele precedente. De obicei, in modul cel mai simplu, acestea se personalizeaza in functie de interesul utilizatorului.
2. Formatul si softul de construire In functie de format si soft-ul de construire, se pot evidentia dupa Internet Advertising Bureau (o societate non-profit) urmatoarele opt formate standard: -468 x 60 pixeli ( adica 12,5 cm x 2,5 cm si 10k) -392 x 72 pixeli -234 x 60 pixeli -120 x 240 pixeli si butoane: -120 x 90 pixeli -120 x 60 pixeli -125 x 125 pixeli -88 x 31 pixeli
Cercetarile (efectuate de Media Matrix) au aratat ca numai 20% dintre utilizatori nu folosesc bannerele 468x60 (cele mai mari). Dupa soft-ul de construire, putem vorbi de Java, Ulead, Macromedia Flash etc.
3. Obiectivele de comunicare Dupa obiectivele de comunicare, exista mai multe categorii de bannere: banner-ele Action Click, banner-ele comunicationale si banner-ele multiobiectiv.
Banner-ele Action Click Au ca scop sa-l convinga pe internaut sa apese pe ele. Pentru realizarea acestui deziderat ele folosesc toate artificiile: surpriza, incitarea (teasing), confuzia, promisiunile de castig etc. Evident, acestea trebuie utilizate cu moderatie pentru ca altfel nu-si vor mai atinge scopul. Tehnica de elaborare a mesajului acestor bannere este asemanatoare cu cea din marketingul direct: -se utilizeaza cuvinte cunoscute pentru eficacitatea de a capta atentia si de a vinde; -singurul (singurul site de ...); -bogat (un produs bogat in ...); -100 % ( natural, original ...). In urma unui studiu efectuat de Departamentul de Sociologie al Universitatii Yale s-au evidentiat cele mai utilizate cuvinte: economic, non, securitate, prevazator, dragoste, descoperi, garantie, sanatate, rezultate, tu. Alte cuvinte intalnite foarte frecvent ar fi: avizat, autentic, bun, comod, confortabil, placut, extra, tare, viitor, castiga, fericit, important, real, liber, casa, bun, model, obtine,
perfect, personal, practic, proteja, calitate, satisfactie, valoare, adevarat, util. _ utilizarea de culori vii si calde pentru atragerea atentiei. Este foarte importanta alegerea culorilor utilizate intr-un banner. De cele mai multe ori, albastrul, verdele si galbenul dau rezultate mai bune decat albul, rosul sau negrul. Vizibilitatea este mai buna utilizand negru/galben, portocaliu/albastru marin etc. Sunt importante si simbolistica culorilor si „temperatura” acestora calde-reci (aceste aspecte sunt tratate separat). _ utilizarea formulei AIDA, cu scop click-ul (ceea ce aduce cca. 15% din privitori), cu cele 4 faze: a. atragerea atentiei; b. suscitarea interesului; c. provocarea dorintei; d. determinarea achizitiei. _ utilizarea interogarilor exemple: stii cum sa obtii o diploma gratis? stii cum sa slabesti intr-o ora? _ utilizarea de oferte limitate in timp exemple : oferta limitata, ultima zi, grabiti-va etc.
_ folosirea evenimentelor actuale (Craciun, Martisor, Paste etc.) _ utilizarea de jocuri, loterii si concursuri (Instant Win!)
Banner-ele comunicationale Spre deosebire de precedentele, au ca obiectiv crearea de notorietate si imagine (importanta clicului este de 0-3%), de a ajuta la constructia marcii, precum si de a asigura un comportament pozitiv fata de marca. Banner-ele multiobiectiv Sunt o combinatie intre cele precedente, folosesc mai multi stimuli si sunt intalnite cel mai des pe site-urile comerciale.
|
|
| |