Emmy | Data: Vineri, 19 Aprilie 2013, 12.42.25 | Mesaj # 1 |
Generalisim
Grup: Administratori
Mesaje: 26
Status: Offline
| Competentele agentului de vanzari (preseller)
Competentele agentului de vanzari sunt impartite in 2:
1. Competente de baza
a. Integritate, onestitate , incredere - are credibilitate, manifesta etica profesionala; - mentine confidentialitatea; - emana incredere.
Indicatori pozitivi - inspira incredere si respect; - respecta promisiunile; - manifesta etica profesionala; - mentine confidentialitatea; - este onest; - se aliniaza procedurilor si politicii interne ale companiei.
Indicatori negativi - nu trateaza oamenii cu respect si corectitudine; - nu mentine un standard inalt de conduita profesionala; - face acuzatii false; - nu este privit cu incredere de catre echipa.
b. Orientarea si angajamentul catre calitate Demonstreaza o permanenta grija catre calitate
Indicatori pozitivi - e interesat de atingerea celei mai bune calitati ale serviciilor ce le oferal; - lucreaza eficient cu mult esarcini si livreaza rezultatele la timp si la calitatea cerutal - face eforturi pentru a multumi clientiil - isi monitorizeaza constant progresele.
Indicatori negativi - in mod regulat nu atinge rezultatele cerute in munca sa; - nu ia nici o masura pentru a imbunatati calitatea muncii sale; - rata erorilor e mare si munca trebuie mereu refacuta de altii; -ii lipseste interesul de a-si corecta erorile; -nu este interesat de nevoile clientilor; - se implica in numeroase initiative fara sa le evalueze.
c. Responsabilitatea muncii - Ofera servicii corect si de calitate -Se simte responsabil pentru indeplinirea sarcinilor ce ii revin -Intotdeauna isi respecta promisiunile\\
d. Lucrul in/in afara echipei Poza alaturata este poza unei echipe de vanzari la o petrecere de craciun. Fiecare membru si-a facut un tricou ce continea numele si o porecla. Au fost unici. Au fost geniali. Astept sa vad asa ceva si de la voi. - stabileste si mentine relatii de munca productive - manifesta intelegere si respect pentru aportul fiecarui membru al echipei - castiga increderea celorlalti - este interesat si de relatiile dintre oameni
2. competente functionale
a. Rezolvarea problemelor si luarea deciziilor - anticipeaza si idetifica problemele distingand intre simptome si cauze - ia decizii si invata din greseli
Indicatori pozitivi - anticipeaza si identifica problemele distingand intre simptome si cauze - simplifica unformatia complexa provenita din mai multe surse intr-un format usor de folosit - isi asuma responsabiltatea deciziilor - genereaza solutii alternative
Indicatori negativi - analizeaza doar in modul sugerat de altii - ridica piedici pentru a impiedica implementarea deciziilor cu care nu e de acord - nu anticipeaza si nu identifica problemele - gaseste dificil sa aprecieze complexitatea situatiilor
b. Orientarea spre rezultate - Monitorizeaza progresele si se asigura ca rezultatele sunt atinse conform planului - insufla in sine si celorlalti responsabilitatea pentru standarde inalte - planifica si implementeaza solutii pentru ca afacerea sa creasca - incurajeaza un climat in care si ceilalti sa contribuie la rezultate
c. Responsabilitatea personala pentru dezvoltare - Intelege ca dezvoltarea este o responsabilitate proprie, - e deschis mediulu iin continua schimbare si actioneaza prin imbunatatirea performantei - este considerat o sursa de cunostinte de catre ceilalti
d. Puterea de a convinge - foloseste metode specifice si stiluri de comunicare diferite pentru a obtine acceptarea unei idei , actiuni, plan - ii influenteaza pe ceilalti - ii orienteaza pe ceilalti intr-o directie dorita - inspira credibilitate
e. Planificare - stabileste succesiunea actiunilor - aloca resursele eficient - isi planifica timpul eficient
Indicatori pozitivi - se adapteaza la schimbarea prioritatilor - este bine organizat - aloca resursele eficient - stabileste succesiunea actiunilor - sesizeaza diferenta dintre “important” si “urgent”
Indicatori negativi - este dezorganizat - nu planifica sarcinile - nu gestioneaza eficient timpul; - nu se adapteaza prioritatilor
f. Gandire analitica Are abilitatea de a organiza informatia intr-un mod sistematic, de a compara diferite aspecta ale unei probleme si de a identifica relatii cauzale de tipul (daca……….atunci); ia decizii sau masuri in functie de criterii si obiective prestabilite.
g. Initiativa si perseverenta - este proactiv - identifica ce trebuie facut si face inainte de a I se cere - lucreaza cu entuziasm si energie - rezolva situatii de criza inainte ca acestea sa se declanseze
h.Cunoasterea business-ului - cunoaste toate aspectele business-ului - intelege modul in care activitatile si deciziile afecteaza celelalte parti ale organizatiei -analizeaza situatii critice, anticipand posibilitati viitoare de dezvoltare -e interesat de evolutia business-ului
|
|
| |