Emmy | Data: Vineri, 19 Aprilie 2013, 13.17.12 | Mesaj # 1 |
Generalisim
Grup: Administratori
Mesaje: 26
Status: Offline
| Comunicarea Cum comunicam cu clientul? - fax; - email; - mesaj pe telefon(casuta postala).
Punctul forte aici este creativitatea. Trebuie sa fii original, creativ, sa ajungi sa vorbesti direct cu persoana de decizie si sa o convingi sa cumpere de la tine. Fara creativitate, veti fi doar unul dintre multii agenti de vanzari, nu acel agent care incheie vanzarea.
Trucuri: - ai putea sa ii trimiti agenda personala cu orele si intalnirile din urmatoarea saptamana ca sa vada daca va puteti intalni. Poti evidentia chiar intalnirile cu clientii , chiar cu concurenta. - Foloseste expresii ca: “daca nu ti-e adresat nu-l citi , curiosule!”. - Nu lasa un mesaj plictisitor pe casuta vocala. Foloseste-te de umor .Te poti opri in mijlocul unei descrieri a produsului, exact cand urma partea mai importanta! spune doar “Vin imediat la sedinta!” ca si cum cineva ti-ar fi amintit de o sedinta si inchide telefonul.
Cuvinte ce trebuiesc evitate 1. ”Ca sa fiu sincer” Adica…pana acum ai mintit?
2. ”Serios” Serios? De-abea acum te-ai hotarat sa fii serios?
3. ”Haideti sa facem comanda! Sunteti pregatit(gata)?” Psihic, fizic?Ce fel de pregatire e necesara ca sa pot face comanda? Si…..unde vrei sa merg ca sa fac comanda? Ma inviti undeva?
4. Niciodata nu vorbi de rau concurenta. S-ar putea sa lovesti in vreo cunostinta, ruda apropiata de-a clientului tau.
5. Nu ta lauda prea mult. Efectul este invers.
6. Expresii din familia "negarea negativului". Stergeti-va din vocabularul de vanzator toate expresiile prin care se neaga ceva. Motivul? Chiar daca la nivelul constientului cel care va asculta va intelege perfect, la nivelul subconstientului creierul nu intelege negarea si se va forma chiar imaginea pe care nu o vreti! Vi se pare ciudat? Atunci sa facem urmatorul experiment: va rog sa NU va ganditi nici o clipa la un elefant galben. Ganditi-va la ce vreti, dar in nici un caz la un elefant galben. Ei, ce spuneti? Ati reusit sa NU va ganditi la un elefant galben?. “Nu v-as minti niciodata” “Nu va vand gogosi” “Acordati-mi 5 minute! Nu este o pierdere de timp!” inlocuiti cu “acordati-mi 5 minute! Merita!”
7. "Va rog". De ce ar trebui sa rugati clientul? Sunt alte modalitati de fi politicosi si atenti... "Va rog" este o expresie servila si copilareasca, care arata lipsa de siguranta. A fi prea politicos este perceput ca un semn de slabiciune, iar slabiciunea nu convinge niciodata.
8."Imi pare rau". Vanzatorii incompetenti folosesc des aceste cuvinte, singurul "rezultat" pe care-l obtin fiind pierderea respectului din partea clientului. Daca exista un motiv pentru care trebuie sa va cereti scuze, puteti sa formulati altfel, de exemplu: "Ceea ce s-a intamplat este, intr-adevar, ceva foarte neplacut. Haideti sa vedem cum putem gasi o rezolvare".
|
|
| |